No F1 Hybrids / GMO seeds here. Only seeds from natural selection.

We are a bunch of passionate open-pollinated heirloom seed savers.

If you have heirloom seeds and worried it will be gone for future generation, we will be happy to add into our seed bank, grow and give it a comeback.

Save Heirloom Seeds for our children.

All of our plants are only feed with animal manure and compost. No synthetic fertiliser or chemicals used.

Be kind to our environment as we are sharing with other living things created by God.

Our ancestors live a healthy life without artificially man-made poison. Big NO to pesticide.

Plants on our kebun are organically grown, only kisses by us, rain and other living things.

Any form of gardening patience is the virtue.

Jumaat, 14 Disember 2012

Veitch's Red Globe (Re-stocking)


 Turnip 'Purple Top White Globe' juga dikenali sebagai 'Veitch's Red Globe' dan sayur heirloom yang telah direkodkan sebelum tahun 1870 lagi. Sayur ini akarnya membulat di mana bahagian akar yang hampir ke daunnya berwarna ungu manakala berhampiran akar adalah berwarna putih. Akar bulatnya boleh dimasak dalam soup, atau distimkan atau dibakar (bake). Daun mudanya pula boleh dicampur dalam salad atau distimkan juga. Tuai akarnya ketika masih muda. Pastikan tiada saingan sayur ini dengan rumput untuk pertumbuhan yang cepat. Sesuai ditanam bersama dengan tumbuhan companion planting seperti sayur lettuce, timun dan bunga nasturtium.


Biji benih Organik sayur Turnip "Purple Top White Globe" akan ready dispatch selepas 20hb Disember 2012.
$3.00 satu pek  dengan anggaran 50 biji benih.
Flat postage cost RM2 untuk penghantaran biji benih Disember 2012.
Pembayaran melalui bank deposit ke CIMB, Maybank atau RHB bank.

Tinggalkan pesanan di kotak komen jika berminat hendak cuba menanam sayur ini.

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam Diana, saya nak 1 pek, aslina272@gmail.com. Tq.

Awin berkata...

Saya nak satu pack

Ibu Qistina berkata...

saya nak satu ya. tq

eithusa berkata...

salam,
sy nk 1 pek :)

Nudabuffy berkata...

saya pun nak juga 1 pek.

Tanpa Nama berkata...

Eila nak juge :) 1 pek eh.

Unknown berkata...

saya nak 1 pek

TukangKebun berkata...

Kertinah, Zamzurina, Ibu Qistina, eithusa, Nudabuffy, Eila, SM Forestgarden reserve 1 pek each.

Note: 7 Reservation.

Nurani berkata...

assalamualaikum saya nak dua pek..macam mana nak bayar?

TukangKebun berkata...

Waalaikumsalam Nurani yang ini masih ada stok. Boleh hantar email (kebunkmg@gmail.com) untuk proses butiran seterusnya.

Tanpa Nama berkata...

Salam, saya juga berminat.. saya juga berminat sekiranya saya boleh terus ke kebun kerana saya memang kerap ke Sg Buloh.. email pada saya teenine@gmail.com, saya Riza

emmatam berkata...

Ada stok lg x

TukangKebun berkata...

Emmatan yang ni masih ada lagi.

emmatam berkata...

Nak satu pek.. .ble ckp korum bru sy bnk in duit eik